Tuesday 1 November 2016

Landmark Study Membuktikan Shaklee Berkesan & Selamat Jangka Masa Panjang

Alangkah bagusnya jika kita tergolong di dalam golongan yang mementingkan kesihatan melalui gaya hidup sihat dan pemakanan tambahan (vitamin/supplemen). Supplemen semulajadi terbukti dapat membantu memperbaiki kualiti hidup kita.

Namun, adakala kita berasa sangat stress dalam bab nak memilih supplemen terbaik. Mana taknya macam2 brand supplemen ada kat pasaran sekarang ni. Kebanyakannya pula sintetik, tak semulajadi. Risau dibuatnya.

Atas sebab itulah kita mesti membuat kajian atau bacaan lanjut tentang kepentingan, keberkesanan dan keselamatan sesuatu produk supplemen. Jangan hanya kerana ia murah kita beli. Jangan kerana ia glamor keluar kat tv kita beli.
Ada Apa Dengan Shaklee?
-----------------------------
Shaklee adalah satu-satunya syarikat produk kesihatan yang berani menjalankan Landmark Study. Landmark Study adalah kajian tentang manfaat dan risiko pengambilan pelbagai supplemen untuk jangka masa panjang. Dengan kata lain, kajian ini menguji keberkesanan pengambilan produk Shaklee ke atas pengamalnya.

Kajian pertama yang membuat perbandingan antara tiga golongan:

  • golongan yang tidak ambil supplemen/vitamin
  • golongan ambil supplemen/vitamin (jenama2 lain)
  • golongan ambil supplemen/vitamin Shaklee

Landmark study ini penting kerana kebanyakan kajian yg sedia ada dibuat untuk jangka masa pendek. Sememangnya ini kurang bersesuaian dgn situasi sebenar di mana sesuatu penyakit itu mengambil masa 10-30 tahun untuk berkembang dalam badan seseorang. Pengguna Shaklee yang terlibat adalah pengguna tegar, yang secara purata telah mengamalkan Shaklee lebih dari 20 tahun.

Landmark Study Shaklee dilakukan oleh Dr Gladys Block & team penyelidiknya dari Universiti of California di Berkeley. Dr Block merupakan profesor terkemuka dalam bidang Epidemiologi di USA. Dr Block mempunyai kuasa penuh ke atas kajian yang dilakukan.

Beliau bukan sekadar ambil darah dari sampel kajian, tetapi juga menggunakan soal-selidik untuk survey gaya hidup mereka.

Roger Barnett dan barisan saintis Shaklee bersetuju untuk menjalankan kajian ini apabila Dr. Gladys Block approach Shaklee untuk menggunakan pengamal tegar Shaklee sebagai salah satu kumpulan kajian.

Bagi mengukuhkan lagi keputusan dan kesimpulan kajian yang telah diterbitkan, pihak ketiga dilantik sebagai "peer review". Pihak ketiga ini akan mengesahkan dan memastikan semua yang diterbitkan adalah yang BENAR BENAR BENAR belaka.

Kajian ini dibuat dengan mengambil biomarkers dari pengguna shaklee yang diambil dari Global Conference Shaklee pada 2004. Data subjek lain pula boleh didapati dari sumber yang paling realiable oleh NHANES, suatu badan yang sangat reliable yang selalu membuat kajian tentang kesihatan rakyat US.

Ringkasan hasil kajian Dr. Gladys Block dan teamnya mendapati:

  • pengguna shaklee mempunyai level nutrisi dalam darah yg lebih baik. Ini membuktikan supplemen Shaklee diserap dengan baik oleh tubuh badan.
  • pengguna Shaklee mempunyai risiko yg rendah terhadap penyakit
  • pengguna Shaklee mengamalkan pelbagai supplemen tetapi langsung tiada kesan 'toxicity' atau keracunan malah kandungan nutrisi dalam badan pengguna Shaklee mengikut level yg diperlukan badan.

Kajian ini membuktikan produk Shaklee berkesan dan selamat untuk jangkamasa panjang berbanding produk supplemen lain.

Shaklee bukan sebarang produk.
Shaklee bukan sebarang jenama.
Shaklee SEMULAJADI-SELAMAT-BERKESAN-HALAL
Shaklee lengkap dengan kajian R&D oleh para profesor dan doktor terkemuka.
Shaklee melantik pihak ketiga untuk mengesahkan kesahihan setiap kajian.
Shaklee mempunyai banyak jurnal saintifik yang diterbitkan.

No comments:

Post a Comment